Error sending offline Message

Hi there,

from time to tome, sending offline Messages fails, and the message is never relayed.

Logfile:

2014.11.14 11:24:09 org.jivesoftware.openfire.net.SocketPacketWriteHandler - Konnte Paket nicht ausliefern

synedra (intern)

java.lang.NullPointerException

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.sendErrorPacket(IQRouter.java:425)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.routingFailed(IQRouter.java:461)

at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:254)

at org.jivesoftware.openfire.net.SocketPacketWriteHandler.process(SocketPacketWrit eHandler.java:68)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketDelivererImpl.deliver(PacketDelivererImpl.j ava:56)

at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.deliver(NIOConnection.java:278)

at org.jivesoftware.openfire.session.LocalClientSession.deliver(LocalClientSession .java:856)

at org.jivesoftware.openfire.session.LocalSession.process(LocalSession.java:282)

at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routeToLocalDomain(RoutingTableI mpl.java:344)

at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:238)

at org.jivesoftware.openfire.SessionManager.userBroadcast(SessionManager.java:1051 )

at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.broadcast(Roster.java:685)

at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.broadcast(Roster.java:718)

at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.(Roster.java:163)

at org.jivesoftware.openfire.roster.RosterManager.getRoster(RosterManager.java:116 )

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUpdate(Presenc eUpdateHandler.java:307)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:162)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:137)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:201)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:148)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:84)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:84)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 348)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:100)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:265)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:187)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:181)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1145)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:615)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

What the client and Openfire version you are using?

Oh sorry - well the latest one: 3.9.3

using a

CentOS release 5.2 (Final)

well, and we are using mostly “Jitsi 2.4.4997” and some use “Pidgin”

Do you use the the same account simultaneously over different client login?

i believe we found the issue:

downgrade to 3.9.1 should do the trick.