Contactlist/roster displays wrong status

I’m recently installed Openfire 3.6.3 on Debian (Java version 1.5.0_14). Authentication is done by a LDAP (Active Directory) database. Everyone is using the latest version of Pidgin client 2.5.4 and the rosters are being filled automatically using Groups in Openfire. At first everything seemed fine but after doing some testing it seems that sometimes after a period of time my roster is being updated anymore while new people are logging in. On my roster this new users are still displayed as ‘offline’. Also other people can’t see me anymore, while i’m still logged in and have status ‘active’.

In the management-control panel of OpenFire the open sessions list shows indeed that i’m active. Not sure if this is an Openfire or Pidgin problem. The error-logging shows some java errors but i don’t know if they’re related:

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)
2009.01.23 11:28:21 [org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:69)] Internal server error
java.lang.StringIndexOutOfBoundsException: String index out of range: 0
at java.lang.AbstractStringBuilder.charAt(AbstractStringBuilder.java:177)
at org.jivesoftware.stringprep.NFKC.canonicalOrdering(NFKC.java:156)
at org.jivesoftware.stringprep.NFKC.normalizeNFKC(NFKC.java:56)
at org.jivesoftware.stringprep.Stringprep.resourceprep(Stringprep.java:157)
at org.xmpp.packet.JID.resourceprep(JID.java:203)
at org.jivesoftware.openfire.handler.IQAuthHandler.login(IQAuthHandler.java:204)
at org.jivesoftware.openfire.handler.IQAuthHandler.handleIQ(IQAuthHandler.java:147 )
at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:49)
at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:351)
at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:101)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:68)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:319)
at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:284)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:176)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)

Anyone??

Same issue I (and many others) am experiencing. See the links at the bottom of my post:

Still no solution as far as I’ve read.

Update: After trying a few things mentioned in the those other threads, I’ve come across something that works for my problem. I’ve set the ldap.posixMode to true as suggested here:

However, my initial problem I posted about (iChat icons not updating) still doesn’t seem to work. Oh well, at least this bigger issue was sussed out. Go figure.

Hope this helps.