Problem with rebuild index after upgrade openfire + monitoring plugin

Hey guys…

I see that there are massive problems after upgrading monitoring plugins to 1.3.1…Im also after that upgrade. Actually I deleted my installation of that plugin and uploaded 1.3.1-beta2. All I need is rebuld index now but I cant do that because I get : typeerror:object# has no method ‘getinlineopacity’ everytime I try this.

I searched forum, web…and there are some nfos about prototype.js version. Atm I have 1.7.1 but tried also 1.6.1 and 1.5.1…I get same problem with other versions of prototype.js. What to do now ? Anyone can help ?

Ignore the error, your index was rebuilt. To confirm, delete the OPENFIRE_HOME\monitoring\search folder before rebuilding and take a look afterwards.

Ok did that but even now, I see only old archive. I dont see any new chat archives like it hanged or something. Any ideas ?

log files are your friend

ya…

at org.jivesoftware.openfire.archive.ArchiveIndexer.updateIndex(ArchiveIndexer.jav a:253) at org.jivesoftware.openfire.archive.ArchiveIndexer$2.run(ArchiveIndexer.java:178) at java.util.concurrent.Executors$RunnableAdapter.call(Unknown Source) at java.util.concurrent.FutureTask$Sync.innerRun(Unknown Source) at java.util.concurrent.FutureTask.run(Unknown Source) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) 2013.06.05 13:44:43 org.jivesoftware.openfire.archive.Conversation - Unique constraint violation: SYS_IDX_82 in statement [INSERT INTO ofConversation(conversationID, room, isExternal, startDate, lastActivity, messageCount) VALUES (?,?,?,?,?,0)] java.sql.SQLException: Unique constraint violation: SYS_IDX_82 in statement [INSERT INTO ofConversation(conversationID, room, isExternal, startDate, lastActivity, messageCount) VALUES (?,?,?,?,?,0)] at org.hsqldb.jdbc.Util.throwError(Unknown Source) at org.hsqldb.jdbc.jdbcPreparedStatement.executeUpdate(Unknown Source) at sun.reflect.GeneratedMethodAccessor19.invoke(Unknown Source) at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source) at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source) at org.logicalcobwebs.proxool.ProxyStatement.invoke(ProxyStatement.java:100) at org.logicalcobwebs.proxool.ProxyStatement.intercept(ProxyStatement.java:57) at $java.sql.PreparedStatement$$EnhancerByProxool$$405de10d.executeUpdate() at org.jivesoftware.database.ProfiledConnection$TimedPreparedStatement.executeUpda te(ProfiledConnection.java:806) at org.jivesoftware.openfire.archive.Conversation.insertIntoDb(Conversation.java:4 88) at org.jivesoftware.openfire.archive.Conversation.(Conversation.java:149) at org.jivesoftware.openfire.archive.ConversationManager.processMessage(Conversati onManager.java:602) at org.jivesoftware.openfire.archive.ArchiveInterceptor.interceptPacket(ArchiveInt erceptor.java:75) at org.jivesoftware.openfire.interceptor.InterceptorManager.invokeInterceptors(Int erceptorManager.java:239) at org.jivesoftware.openfire.MessageRouter.route(MessageRouter.java:123) at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:80) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processMessage(StanzaHandler.java:3 73) at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processMessage(ClientStanzaHa ndler.java:107) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:227) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:194) at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:181) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58) at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51) at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

org.jivesoftware.openfire.archive.Conversation - Unique constraint violation: SYS_IDX_82 in statement [INSERT INTO ofConversation(conversationID, room, isExternal, startDate, lastActivity, messageCount) VALUES (?,?,?,?,?,0)] java.sql.SQLException: Unique constraint violation: SYS_IDX_82 in statement [INSERT INTO ofConversation(conversationID, room,

Looks like it trying to create a duplicate conversationID which is not allowed.

CREATE TABLE ofConversation (

conversationID BIGINT NOT NULL,

room VARCHAR(255) NULL,

isExternal TINYINT NOT NULL,

startDate BIGINT NOT NULL,

lastActivity BIGINT NOT NULL,

messageCount INT NOT NULL,

** PRIMARY KEY (conversationID),**

INDEX ofConversation_ext_idx (isExternal),

INDEX ofConversation_start_idx (startDate),

INDEX ofConversation_last_idx (lastActivity)

);

Looks like your data needs cleaning. Otherwise, start with empty ofConversation, ofConParticipant, ofMessageArchive and ofRRDs tables.

What DB are you using?. The fault could be there. The SQL above is for mysql

at this moment I use embedded

Then edit the database file in a text editor and clean it manually