Skip navigation
2127 Views 6 Replies Latest reply: Nov 19, 2008 8:39 AM by slicer321 RSS
slicer321 Gold 267 posts since
Apr 14, 2008
Currently Being Moderated

Nov 13, 2008 12:10 PM

Upper/Lower case user names (JIDs)

Folks,

Finding when I'm creating or using upper case user names, that this information is set to lower case. It becomes an issue when authenticating against an external database, where case sensitivity is an issue*1. Is there a OPF setting that allows case distinction for this?

Thanks,

BEA

2008.11.13 11:47:35 SaslException

javax.security.sasl.SaslException: PLAIN authentication failed [Caused by javax.security.sasl.SaslException: PLAIN: user not authorized: SlicerTester]

at org.jivesoftware.openfire.sasl.SaslServerPlainImpl.evaluateResponse(SaslServerP lainImpl.java:145)

at org.jivesoftware.openfire.net.SASLAuthentication.handle(SASLAuthentication.java :231)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:160)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Caused by: javax.security.sasl.SaslException: PLAIN: user not authorized: SlicerTester

at org.jivesoftware.openfire.sasl.SaslServerPlainImpl.evaluateResponse(SaslServerP lainImpl.java:128)

... 22 more

More Like This

• Retrieving data ...

Bookmarked By (0)

Legend

• Correct Answers - 10 points
  • Helpful Answers - 5 points