MCU groop chat in 3.8.0 - 3.8.1

Hello. Have trouble with rooms in 3.8.0 - 3.8.1.

Cannot change conference settings via client (testing on miranda and psi)

in loogs errors::

2013.02.22 14:34:18 org.jivesoftware.openfire.muc.spi.LocalMUCUser - Existing slash at the very end of the string indicates that an empty resource part is provided. This is illegal.  java.lang.IllegalArgumentException: Existing slash at the very end of the string indicates that an empty resource part is provided. This is illegal.  at org.xmpp.packet.JID.getParts(JID.java:584)  at org.xmpp.packet.JID.<init>(JID.java:476)  at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.IQOwnerHandler.processConfigurationForm(IQOwnerHandler.java:383)  at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.IQOwnerHandler.handleDataFormElement(IQOwnerHandler.java:341)  at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.IQOwnerHandler.handleIQ(IQOwnerHandler.java:113)  at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.LocalMUCUser.process(LocalMUCUser.java:413)  at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.LocalMUCUser.process(LocalMUCUser.java:191)  at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MultiUserChatServiceImpl.processPacket(MultiUserChatServiceImpl.java:314)  at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$RoutableComponents.process(InternalComponentManager.java:587)  at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routeToComponent(RoutingTableImpl.java:356)  at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.java:238)  at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:324)  at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:121)  at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76)  at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:337)  at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler.java:93) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:302) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:194) at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandler.java:181) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:570) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(AbstractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilterChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(AbstractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilterChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimpleProtocolDecoderOutput.java:58) at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:185) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(AbstractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilterChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java:239) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(ExecutorFilter.java:283) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51) at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

It is with crated room from web-admin pannel.

If usser create room from IM client- roms locked and cannot unlock, becouse cannot send to server room config.

In room message-

This room is locked from entry until configuration is confirmed.

Have any ideas for fix this issue?

Thk a lot. and sorry for bad english.

Greetings,

Your english is fine. By 3.8.1, do you mean you are testing the most recent version of trunk and/or the nightly builds?

daryl

Filed OF-624

1 Like

Thk for reply.

Tested on 3.8.0 published on site(trunk),and 3.8.1 02-21-2012 nightly build.

Developers team - you are the best!

Bug is fixed. Nightly 02-23-2013 ---- all ok.

Thk a lot!